Nieuwslog - tag: usability

feb 7, 2011

Waarom een effectieve website begint met een goed Interactie design

De afgelopen weken regelmatig bij een groot aantal klanten geweest die elders een website hadden laten bouwen of juist bezig zijn met een nieuwe website ontwikkelen. En telkens weer zie het dezelfde fouten en hetzelfde betoog: Zonder interactie model - zelfs voor een heel simpele website - krijg je nooit een goede, effectieve website.

lees verder

aug 19, 2010

Werkwijze zoekmachine positionering

Als wij een nieuwe website mogen ontwerpen en ontwikkelen, starten we vrijwel altijd met een uitgebreide analyse die tevens de basis vormt van een goede zoekmachine positionering. De eerste 4 stappen betreffen de analyse en de laatste 2 stappen worden na het online gaan van de website verricht. Ook als het een bestaande website betreft doorlopen we de 6 stappen.

lees verder

dec 19, 2009

Indupack: Voorbeeld professionele website

Begin oktober 2009 kregen we de opdracht tot het ontwikkelen en ontwerpen van de nieuwe website van Indupack, een plastic pallets specialist uit Lommel, België. Tot dan toe adverteerde de ondernemer vooral met AdWords campagnes. De doelstelling was het verbeteren van de interactie en het bereiken van hoge posities in de zoekmachines op geselecteerde productnamen.

lees verder

okt 27, 2009

Geen webshop, wel een site met producten?

In mijn optiek zouden veel meer ondernemers online hun producten moeten promoten en dat hoeft niet noodzakelijkerwijs met een webshop. Bovendien lenen veel producten, vooral in de B-to-B sector zich niet zomaar voor online verkoop.

lees verder

sep 29, 2009

Is mijn website vindbaar?

Langzaamaan begint het door te dringen bij de MKB'er en KMO'er. De website staat er al een tijdje, maar "ben ik eigenlijk wel vindbaar?".

lees verder

jun 17, 2009

Zoekmachine optimalisatie voor webshops of webwinkels

De webwinkel branche staat bekend als de online branche die bijna compleet afhankelijk is van zoekmachine verkeer. Geen wonder dat de "zoekmachine specialisten" de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond schieten. Sommige - vooral startende winkeliers - stoppen liever tot duizenden euro's in SEA, dan eerst en vooral te kiezen voor een goede kwaliteit webshop. En dat is toch eigenlijk zonde. Een goede webshop gaat makkelijk een jaar of 3 mee en is daarmee snel terugverdiend.

lees verder

mei 5, 2009

Usability en Online formulieren

De gebruiksvriendelijkheid van online formulieren speelt een grote rol in conversies en succesvolle online strategieen.

lees verder

mrt 5, 2009

Valkuilen en tips voor een professionele website

Hoewel de zoekmachine bureaus uit de grond springen, worden websites nog steeds slecht ontwikkeld, zijn ze niet vindbaar, leiden ze tot weinig conversie en hebben ze een hoog weigeringspercentage (bounce rate). Een investering die niet rendeert en dus een gemiste kans.

lees verder

1 2»

Houtbouw HollandDeens Kleurrijk WonenKroller Boom AssurantienSolmar toursEijkelkamp Agrisearch EquipmentGiesbers Communicatiegroep