Nieuwslog - tag: usability
Waarom een effectieve website begint met een goed Interactie design
De afgelopen weken regelmatig bij een groot aantal klanten geweest die elders een website hadden laten bouwen of juist bezig zijn met een nieuwe website ontwikkelen. En telkens weer zie het dezelfde fouten en hetzelfde betoog: Zonder interactie model - zelfs voor een heel simpele website - krijg je nooit een goede, effectieve website.
Werkwijze zoekmachine positionering
Als wij een nieuwe website mogen ontwerpen en ontwikkelen, starten we vrijwel altijd met een uitgebreide analyse die tevens de basis vormt van een goede zoekmachine positionering. De eerste 4 stappen betreffen de analyse en de laatste 2 stappen worden na het online gaan van de website verricht. Ook als het een bestaande website betreft doorlopen we de 6 stappen.
Indupack: Voorbeeld professionele website
Begin oktober 2009 kregen we de opdracht tot het ontwikkelen en ontwerpen van de nieuwe website van Indupack, een plastic pallets specialist uit Lommel, België. Tot dan toe adverteerde de ondernemer vooral met AdWords campagnes. De doelstelling was het verbeteren van de interactie en het bereiken van hoge posities in de zoekmachines op geselecteerde productnamen.
Geen webshop, wel een site met producten?
In mijn optiek zouden veel meer ondernemers online hun producten moeten promoten en dat hoeft niet noodzakelijkerwijs met een webshop. Bovendien lenen veel producten, vooral in de B-to-B sector zich niet zomaar voor online verkoop.
Is mijn website vindbaar?
Langzaamaan begint het door te dringen bij de MKB'er en KMO'er. De website staat er al een tijdje, maar "ben ik eigenlijk wel vindbaar?".
Zoekmachine optimalisatie voor webshops of webwinkels
De webwinkel branche staat bekend als de online branche die bijna compleet afhankelijk is van zoekmachine verkeer. Geen wonder dat de "zoekmachine specialisten" de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond schieten. Sommige - vooral startende winkeliers - stoppen liever tot duizenden euro's in SEA, dan eerst en vooral te kiezen voor een goede kwaliteit webshop. En dat is toch eigenlijk zonde. Een goede webshop gaat makkelijk een jaar of 3 mee en is daarmee snel terugverdiend.
Usability en Online formulieren
De gebruiksvriendelijkheid van online formulieren speelt een grote rol in conversies en succesvolle online strategieen.
Valkuilen en tips voor een professionele website
Hoewel de zoekmachine bureaus uit de grond springen, worden websites nog steeds slecht ontwikkeld, zijn ze niet vindbaar, leiden ze tot weinig conversie en hebben ze een hoog weigeringspercentage (bounce rate). Een investering die niet rendeert en dus een gemiste kans.