Werkwijze zoekmachine positionering

aug 19, 2010

Stap 1: Website scan

We beginnen altijd met het analyseren van uw huidige website. Voldoet de zoekmachine optimalisatie eigenlijk wel aan de hudige eisen? Zijn er snelle en eenvoudige verbeterpunten (quick wins)? Hoe is de indexeerbaarheid en hoe zijn de prestaties van de website, webshop of webapplicatie?

Stap 2: Doelstellingen bepalen

Wat is uw doelgroep? Wat zijn de doelstellingen van het gebruik van zoekmachine positionering? Welke trefwoorden zijn relevant voor uw organisatie?

Stap 3: Trefwoord advies

Veel “zoekmachine bureaus” reppen graag over het gebruik van geavanceerde tools, terwijl Google die eigenlijk al aan u geeft. We onderzoeken welke trefwoord combinaties relevant zijn voor uw organisatie en kijken naar het aantal resultaten en de huidige concurrenten op deze trefwoord combinaties. Resultaat is een trefwoord advies.

Stap 4: Content!

Het meest onderschatte probleem is de content op uw website. Zoekmachine vriendelijke teksten zijn anders dan teksten uit brochures of informatie folders. De teksten moeten geschreven zijn met gebruikmaking van de trefwoorden, kort en krachtig en liefst ook aanzetten tot conversie. Teksten schrijven kunt u aan ons uitbesteden.

Stap 5: Implementatie en thema pagina’s

Naast het implementeren van de eerste 4 stappen en met name vernieuwde content en verbeterde zoekmachine optimalisatie, kiezen we vaak - als de huidige website het toelaat - voor het plaatsen van extra thema pagina’s.

Stap 6: monitoren en rapporteren

Wij controleren uw posities regelmatig (wekelijks) en verzorgen waar nodig updates van pagina’s. Daarnaast volgen we natuurlijk de nieuwste technieken en wijzigingen van zoekmachinealogaritmes. Tussentijds brengen wij rapportages uit over de geimplementeerde wijzigingen.

Neem contact op voor meer informatie

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reacties

Houtbouw HollandDeens Kleurrijk WonenKroller Boom AssurantienSolmar toursEijkelkamp Agrisearch EquipmentGiesbers Communicatiegroep