Tips voor betere landingspagina's

mrt 16, 2006

Definieer de conversie

Stel eerst de functionele eisen van de landingspagina vast, voordat je begint te ontwerpen en ontwikkelen. Voor een krant kan dat zijn: een email adres achterlaten en vervolgens kiezen voor "Akkoord".

Doe wat onderzoek

Probeer uit te vinden wat je bezoeker wil vinden en welke aanbieden kunnen werken. Ontwikkel een of meerdere profielen van de ideale bezoeker. Hou deze persoon in het achterhoofd bij het creeren van de landingspagina. Maak geen generieke pagina die voor iedereen acceptabel is. Je advertentie campagne zorgt al voor scheiding onder potentiele bezoekers, dus de bezoekers die komen verwachten een specifieke boodschap. Zorg dat de pagina daarop aansluit.

Elimineer onnodige elementen

Afleiding dood conversie! Haal alle onnodige elementen van de pagina. Dit is niet je homepage! Zorg dat iedereen die komt ook een aansluitend, specifiek bericht aantreft dat aansluit op je advertentie.

Match de creatieve uiting

De landingspagina moet matchen met de advertentie en creatieve uiting. De ideale situatie om dat te bereiken is het herhalen van de uitdrukking.

Verwijder navigatie elementen

Als het mogelijk is, zorg je dat de navigatie van de pagina is verwijderd. Hou hem alleen aan als de navigatie essentieel is voor de conversie. Denk steeds aan je boodschap, dus als een link daar niets mee te maken heeft, verwijder hem dan.

Behoud de focus

Vermijd het promoten van andere onderdelen van je website. De beodeling van de landingspagina is juist dat de bezoeker niet gaat dwalen.

Belangrijke elementen boven the "fold"

The "fold" is de bodem van de pagina voordat de bezoeker moet scrollen. Zorg ervoor dat er voldoende content boven de "fold" staat  op basis waarvan de bezoeker kan beslissen om door te gaan. Als de bezoeker moet klikken of scrollen om uit te zoeken wat de site precies aanbiedt, is de enige knop die nog gebruikt wordt waarschijnlijk de "back-button" van de browser.

© Micheal Nyugen

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reacties

Houtbouw HollandDeens Kleurrijk WonenKroller Boom AssurantienSolmar toursEijkelkamp Agrisearch EquipmentGiesbers Communicatiegroep