Hoe kies ik een zoekmachine bureau?

aug 22, 2008

Toch wordt er al gauw vergeten dat de basis van goede vindbaarheid start bij:

  1. Het conceptueel goed in elkaar zetten van uw website.
  2. Een technisch perfecte website. Met name hier schort het nogal aan en juist dit wordt door veel ondernemers makkelijk overgeslagen.
  3. De juiste content en het juiste gebruik van de zoelkwoorden in de content

Wilt u een oprecht, goede website, webshop of web applicatie, dan bieden wij u het uitstekende Socofi CMS als basis voor een technisch perfecte website. Wilt u nog verder met optimaliseren en bent u zelf onvoldoende onderlegd, dan kunt u alsnog een zoekmachine bureau inschakelen, maar let op! De markt van zoekmachine bureaus staat bekend als ongestructureerd en ondoorzichtig, met name voor afnemers. Veel comboys en goedwillende prutsers.

Belangrijkste tips bij het kiezen van een SEO bedrijf

1. Zoekmachine optimalisatie is altijd zichtbaar

Op de technische eisen na, is zoekmachine optimalisatie altijd zichtbaar. Als het niet zichtbaar is, is het illegaal (bijv. verborgen teksten), of helpt het niet (bijv. de META keywords)

2. Het zit meer in de organisatie dan in de website

Hoe wordt je organisatie geholpen? Zoals hierboven reeds aangegeven: Je website moet natuurlijk verbeterd worden, maar dat is in de praktijk vooral een kwestie van het verbeteren van je organisatie, betere teksten schrijven, optimaliseren van persberichten en technische richtlijnen waaraan de website minimaal moet voldoen.

3. Referenties en ervaringen

Vraag altijd om websites ter referentie en een contactpersoon om even te bellen. Vraag wat het bureau exact heeft gedaan voor die klant, zodat je je kunt voorstellen wat ze voor jou zouden doen. Check dit bij de klant. Een goed bureau doet hierover niet moeilijk.

4. Hoe beoordeel je succes?

Zorg dat helder op papier staat wanneer de optimalisatie een succes is. Welke posities op welke zoekwoorden is een methode. Beter is het waarschijnlijk om het absolute aantal bezoekers uit zoekmachines als prestatie indicator te nemen. Let daarbij natuurlijk wel op seizoensinvloeden en veranderingen in de branche.

Optioneel kun je proberen een "performance deal” te maken. Een goed bureau gaat hierin mee. Vele anderen haken af, want dan worden beloften ineens "we doen ons best".

5. Lange termijn focus

Zoekmachine optimalisatie is een proces van maanden. Je staat nooit morgen op pagina 1. Dan kun je beter kiezen voor Zoekmachine Adverteren zoals met AdWords.

6. Sluit hooguit een contract voor 1 jaar af

En dan het liefst met een basispakket aan trefwoorden. Eerst bewijzen, dan doorpakken.

Houtbouw HollandDeens Kleurrijk WonenKroller Boom AssurantienSolmar toursEijkelkamp Agrisearch EquipmentGiesbers Communicatiegroep