Zoekmachine Marketing
Houtbouw Holland: SEO Optimalisatie
Een merk en een website die nergens vindbaar waren. Nu - drie maanden later - is er sprake van een gestage opmars naar boven. Het geheim van goede SEO zit maar gedeeltelijk in de techniek en hangt vooral af van content marketing en structuur/opzet van een website.
Goede SEO meta tags schrijven - een tijdverslindende kunst
Er zijn “specialisten” die beweren dat meta tags niet meer belangrijk zijn. Schuif zo’n man of vrouw snel aan de kant en zoek een ander. Goede meta tags horen samen in het totaalplaatje van “goede content” en “een correcte, technische bodemplaat”. In het onderstaande artikel beschrijf ik graag nog eens de richtlijnen voor goede meta tags.
Werkwijze zoekmachine positionering
Als wij een nieuwe website mogen ontwerpen en ontwikkelen, starten we vrijwel altijd met een uitgebreide analyse die tevens de basis vormt van een goede zoekmachine positionering. De eerste 4 stappen betreffen de analyse en de laatste 2 stappen worden na het online gaan van de website verricht. Ook als het een bestaande website betreft doorlopen we de 6 stappen.
Zoekmachine positionering begrijpbaar uitgelegd
Steeds meer bedrijven beseffen dat een sterke en goed geoptimaliseerde website, die op een aantal trefwoorden gevonden kan worden, een belangrijke bijdrage levert in de strijd met de concurrentie. Bezoekers die immers via een zoekterm (vaak een gecombineerde zoekterm) op uw website komen zijn immers “sterk geïnteresseerd” en hebben desgevolg een hoge potentiële conversie waarde.
Onderzoek naar gebruik Zoekmachinemarketing bij het MKB
Interessant onderzoek tegengekomen over het gebruik van en de bestedingen van het MKB aan zoekmachine marketing (SEM). Dit is niet hetzelfde als organische zoekmachine marketing (SEO), een gebied waar wij als technisch specialisten doorgaans meer affiniteit mee hebben. Socofi CMS wordt continue verbeterd om perfecte zoekmachine optimalisatie mogelijk te maken.
Is mijn website vindbaar?
Langzaamaan begint het door te dringen bij de MKB'er en KMO'er. De website staat er al een tijdje, maar "ben ik eigenlijk wel vindbaar?".
Zoekmachine optimalisatie voor webshops of webwinkels
De webwinkel branche staat bekend als de online branche die bijna compleet afhankelijk is van zoekmachine verkeer. Geen wonder dat de "zoekmachine specialisten" de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond schieten. Sommige - vooral startende winkeliers - stoppen liever tot duizenden euro's in SEA, dan eerst en vooral te kiezen voor een goede kwaliteit webshop. En dat is toch eigenlijk zonde. Een goede webshop gaat makkelijk een jaar of 3 mee en is daarmee snel terugverdiend.
Linkmanagement: Tips voor Interne links
In het verleden was link management een zeer belangrijk onderdeel van de zoekmachine optimalisatie strategie. Hoewel het belang afneemt, blijft het zeker in de basis een belangrijk onderdeel van een goede, vindbare website.