Negatieve uitwerking Social media en Excellente Public Relations

jul 24, 2009

Geinspireerd op de film "Network" uit 1976 met Peter Finch in de hoofdrol, zette Carroll een eigen Twitter pagina op (www.twitter.com/DaveCarroll), schreef 3 nummers over het voorval en produceerde een video "United breaks guitars"

CNN & FoxNews

Op 8 juli 2009 bereikte de video het CNN/FoxNews met als gevolg een storm van bezoek op de YouTube video pagina. Op 16 Juli bezochten reeds 3 miljoen mensen het YouTube Video. Inmiddels is de muziek ook te downloaden via de bekende iTunes site.

Mogelijkheden Social media uitgenut

De combinatie van de eigen website, een twitterpagina, veel creativiteit met de inzet van zijn eigen kennis als muzikant en een prima YouTube video hebben van Carroll in no-time (3 weken) een beroemdheid gemaakt. Een prachtig staaltje PR met een beetje geluk.

Negatieve uitwerking van Social media

De marketing en communicatie afdeling van United was duidelijk niet voorbereid op de impact van deze boze klant. Pas weken later bood men aan de kosten van de gitaar te restitueren.

Sociale netwerken zijn open en voor iedereen toegankelijk. Wees erop bedacht dat alles wat jij en je eventuele werknemers op hun profiel zetten, door hun sociale netwerk gelezen kan worden. De consequenties van berichten die je reputatie of de reputatie van je merk schaden, kunnen groot zijn.

Voor de liefhebbers de bewuste video "United breaks guitars"



Overige links

Houtbouw HollandDeens Kleurrijk WonenKroller Boom AssurantienSolmar toursEijkelkamp Agrisearch EquipmentGiesbers Communicatiegroep