Social Media Marketing

aug 29, 2011

Case KLM: Sublieme inzet van Social Media platformen

Als je kijkt naar de inzet van Social Media platformen door een bedrijf, dan is de KLM wat mij betreft in Nederland een voorbeeld van hoe het wel moet. Elk Social Media platform vraagt om een eigen specifieke strategie gebaseerd op de kracht van het medium.

lees verder

aug 23, 2011

Facebook wordt volwassen

Mogen we dat stellen? Terwijl wij op vakantie waren, is er hard gewerkt aan het opzetten van een "business centrum" en het uitbreiden van enkele kleine maar zeer belangrijke mogelijkheden om te adverteren.

lees verder

mei 23, 2011

Facebook Ads, CTR, CPC, Tips, Trucks en de nieuwe Facebook advertentie manager

Bedrijven zeggen van plan te zijn meer te investeren in Social Media Advertising, waarvan het gebruik van Facebook Ads een onderdeel is, naast je eigen pagina, Social Deals en meer. Gezegd en geschreven wordt er echter nog niet zoveel over Facebook Ads. En dat terwijl Facebook mogelijk kan uitgroeien tot de natte droom van een marketeer.

lees verder

dec 15, 2010

Twitter en Facebook: De nieuwe linkfarms?

Valt het u ook op? Als trotse bezitter of exploitant van een website, portal of blog kun je zogenaamd niet meer zonder een twitter en facebook account, bij voorkeur een facebook pagina. De internet specialisten van vandaag - 30+ met "10 jaar+" ervaring - zullen niet nalaten je voor ouderwets te verslijten als je naast je site ook niet minstens een twitter account and een facebook pagina aanmaakt. Handig toch? Followers verzamelen, veel posten en natuurlijk links plaatsen: De nieuwe startpagina anno 2010 of is het eerder een RSS feed in een nieuwe jas waarbij je zelf kunt zien door wie je wordt gelezen?

lees verder

jun 3, 2010

Social Media versus de "stille meerderheid"

Dagelijks worden we - zeker als je in de Internet Industrie werkt - geconfronteerd met Social Media. Als je achter een PC zit, dan ben je bijna verplicht aanwezig op Social Networks als LinkedIn, Facebook en natuurlijk ook op Twitter. Wat we met z'n allen soms vergeten is de "stille meerderheid" of in het Engels "The silent Majority".

lees verder

sep 2, 2009

Verschuiving gebruik Sociale netwerken

Kortgeleden werd bekend dat sociale netwerk sites door jongeren als steeds minder cool ervaren worden. Gerenommeerde kranten als de Engelse Guardian en the Financial Times kopten "Het is voorbij...", "Jongeren laten sociale netwerk sites links liggen". Echter....

lees verder

jul 24, 2009

Negatieve uitwerking Social media en Excellente Public Relations

Op 6 juli 2009 werd er door Dave Carroll een filmpje op YouTube geplaatst met als titel "United Breaks Guitars". Het voorval wilde dat hij met zijn bandleden "Sons of Maxwell" getuige was van het gooien van zijn gitaar door United Airlines bagage medewerkers, waardoor deze - $ 3.500 kostende Taylor Guitar - beschadigd raakte. Na een 9 maanden durend, hopeloos gevecht om compensatie, besloot Carroll het anders aan te pakken.

lees verder

jul 14, 2009

Onderzoek: "Social network-marketing is dé trend van 2009"

De nieuwe marketingtrend van 2009 is social network-marketing. Dat blijkt uit het grote marketingtrendonderzoek van Berenschot en MarketingTribune. Nieuwkomers in de top tien trends onder Nederlandse marketingprofessionals zijn omgaan met budget cuts en (web) analytics.

lees verder

1 2»

Houtbouw HollandDeens Kleurrijk WonenKroller Boom AssurantienSolmar toursEijkelkamp Agrisearch EquipmentGiesbers Communicatiegroep