IDEAL populairder dan credit card

mei 3, 2007

 

Een jaar eerder was dat nog 1 procent. Dit blijkt uit een onderzoek dat door Blauw Research in opdracht van Currence is uitgevoerd onder 1500 internetters. Voor het onderzoek zijn telefonisch nog vierhonderd mensen geïnterviewd.

IDEAL

 

IDEAL populairder dan Creditcard

Met deze groei is Ideal populairder dan online betalen met de creditcard. In 2006 werd 13 procent van de internetaankopen betaald met een creditcardtransactie. In 2005 was dit nog 19 procent.

Gedurende het eerste kwartaal van dit jaar zijn al meer dan één miljoen transacties via Ideal afgehandeld. De groei van het gebruik van Ideal heeft vooral te maken met de beleving van consumenten. "Ideal wordt door consumenten als veiliger ervaren dan het online betalen met een creditcard", aldus een verklaring van Currence.

Volgens cijfers van het bedrijf dat diverse betaalmethoden zoals chipknip, pin en acceptgiro beheert, is 73 procent van de internetconsumenten van mening dat Ideal veilig is. Ongeveer een derde vindt het betalen met een creditcard veilig.

Webwinkels met IDEAL

Het aantal webwinkels dat Ideal aanbiedt, is volgens Currence-woordvoerder Bob Goulooze gestegen van ongeveer 250 in 2005 tot 4300 op dit moment. Hoeveel procent van de webwinkels Ideal als betalingsmethode aanbiedt, weet Goulooze niet omdat het totaal aantal webwinkels niet bekend is, zo antwoordt hij desgevraagd.

Houtbouw HollandDeens Kleurrijk WonenKroller Boom AssurantienSolmar toursEijkelkamp Agrisearch EquipmentGiesbers Communicatiegroep