Case: De nieuwe Giesbers Communicatie website

jun 12, 2012

Een druilerige avond, Hotel van der Valk in Vianen, Lange tafel, rustige hoek, Joost en Bart, laptop, koffie, broodje, papier en pen. Onderwerp van gesprek: De Giesbers Communicatie website.

Het is alweer 3 jaar dat we samenwerken aan diverse internet projecten. Het was ook al bijna drie jaar dat we soms tandenknarsend toekeken wat er van de Giesbers website verworden was. Van een enkelvoudige pagina naar een bijzonder ingewikkelde site waarin je als bezoeker de weg snel kwijt was. Dat moest toch anders en beter kunnen.

Concept

Hoe presenteert het bedrijf zich? We legden eens wat communicatie naast elkaar op tafel. We lazen: "De normaalste zaak van de wereld! Een bureau wordt ingeschakeld voor creativiteit. Wij geloven echter niet in het toeval van creatie. Adviseren is reduceren tot de kern. Pragmatisch. Afspraak is afspraak. Begroting is factuur. Korte lijnen en snel schakelen". Maar ook "Giesbers is blij met haar grote, landelijk bekende opdrachtgevers. Maar minstens net zo blij met haar relaties uit het midden- en kleinbedrijf. Giesbers is bereikbaar. Letterlijk. En figuurlijk".

Wat ons opviel? Kort, krachtig, eenvoudig, tot de kern doordringen. Dat werden de kernwoorden voor de nieuwe website samen met beeld in fotografie en audiovisueel.

Navigatie, templates en social media

Uiteindelijk kozen we voor een 50/50 indeling voor alle templates. Deze leek het meest geschikt en het meeste in balans. Standaard installeren wij Google Analytics en de webmastertools. Daarnaast openden wij een nieuw YouTube kanaal om al het Audiovisuele werk van Giesbers Communicatiegroep te tonen. Onderstaande video is de Corporate Film van Giesbers.

Houtbouw HollandDeens Kleurrijk WonenKroller Boom AssurantienSolmar toursEijkelkamp Agrisearch EquipmentGiesbers Communicatiegroep